Bronnen: Organisaties en literatuur
Foyer

Agentschap Integratie & inburgering

Internetbronnen
Agentschap integratie & inburgering. (2017). Wie zijn de Roma? Waar komen ze vandaan?. Afgehaald van https://www.kruispuntmi.be/thema/bijzondere-groepen/roma/wie-zijn-de-roma
- Bauwens, D. (2008). Roma moeten hun verloren identiteit terugvinden. Afgehaald van https://www.wereldmediahuis.be/artikel/roma-moeten-hun-verloren-identiteit-terugvinden
Geurts, K. (2010). Praktische handvaten voor leerkrachten. Afgehaald van https://www.foyer.be/IMG/pdf/praktische_handvaten_voor_leerkrachten.pdf
GOK. (2017). Anderstalige nieuwkomers. Afgehaald van https://www.anderstaligenieuwkomers.be/themas/
- MO (2014). Dossier Roma: burgerrechten als een ander. Afgehaald van https://www.mo.be/dossiers/roma-burgerrechten-als-een-ander
Tegenbos, G. (2013, 12 december). Amper een op de vijf Romakleuters gaat naar school. Afgehaald van https://www.standaard.be/cnt/dmf20131211_050
Wauters, J. & Pauwels, F. (2012). Roma in Vlaanderen: Fact sheet 6, Afgehaald van https://www.vvj.be/node/5031/file
Van Campenhout, C. (2017). Roma en onderwijs: 'Wanneer ik vijftien ben, trouw ik en stop ik met school'. Afgehaald van https://www.mo.be/reportage/wanneer-ik-vijftien-ben-trouw-ik-en-stop-ik-met-school
Boeken
Bogaert, N., Broekaert, H., Duran, G., & Mechelmans, C. (1997). Joker Eerste opvang in de reguliere klas van het basisonderwijs. Leuven, België: Steunpunt NT2.
- Chagoll, L. (2014). Ma Bister. Antwerpen: EPO.
- Eycken, M. (2006). Roma-zigeuners: Overleven in een industriële samenleving. Leuven: Acco.
Geurts, K. (2010). Handboek leerlingenbegeleiding : "Met één achterste kan je niet op twee paarden zitten" Roma-leerlingen op de schoolbanken. (1ste druk). Brussel, België: Plantyn.
- Geurts, K. (2014). Roma in beweging. Brussel: RIC Foyer Brussel vzw.
Hasdeu, I. (2009). Scholing van Romakinderen in België. Brussel, België: Koning Boudewijnstichting.
Hemelsoet, E. (2011). Samenleven met Roma : fictie of realiteit? In D. Dierckx et. al. (Eds.), Armoede en sociale uitsluiting : jaarboek 2011 (pp. 363-380). Leuven /Den Haag: Acco.
Lenaerts, L. & Wauthier, Y. (2014). Geen pANiek: snel op weg met anderstalige nieuwkomers. Antwerpen-Apeldoorn, België: Garant.
Machiels, T. (2009). Laat maar zitten ... Integratie van Roma is een doe-woord. Antwerpen-Apeldoorn, België: Garant.
- Meester, M. (2006). Sla een spijker in mijn hart. Amsterdam: Balans.
- Rijken, K. (2012). Roma. Harlem: Bertram en De Leeuw uitgeverij.
Sterckx, M. & Versteden, P. (2016). Eerste hulp bij anderstalige nieuwkomers. Leuven, België: centrum voor taal en onderwijs.
Van den Branden, K. (2010). Hoe verloopt taalverwerving?, Handboek taalbeleid basisonderwijs, (296 pagina's). Leuven: Acco.
Vergauwen, K. (2010). Onderwijscultuur bij Roma. Gent, België: Universiteit Gent.
Werkgroep Anderstalige Nieuwkomers (1998). Goochelen met woorden. Leuven, België: Centrum voor Taal en Onderwijs.
Tijdschriftartikel
Geurts, K., Naegels, N., & Van den Daele, N. (2010). Roma kinderen op de schoolbanken. Welwijs, 21(1), 11-16.